
Via deze media delen mensen verhalen, kennis en ervaringen.
Afbeeldingen aanklikken voor vergroting
Derk Jaap Bessem van de Wijkvereniging Tuinwijk heeft ook een reactie gegeven. Zie onderaan. Deze reactie is niet namens de bewoners in de Tuinwijk en een ander bestuurslid legt de nadruk weer wat anders. Verdere reacties kunt u vinden in de bijlage. Klik op: Onderzoek Stadsbeheer social media reacties samenvatting versie 26 januari 2011
Huidige methode voor klachten en meldingen: tel 050-3678910 en via het Eloket: Klik hier
Reactie Derk Jaap Bessem

Twee jaar geleden is de gemeente heel erg de prioriteit gaan leggen op twee websites: www.mijnwijk.groningen.nl en de websites van de afzonderlijke wijken zelf, waarvan er zo'n 30 onder regie van de gemeente de lucht in zijn gebracht.
Het lijkt ons, dat de gemeente consequent moet zijn, en in de eerste plaats deze twee websitesystemen voor berichten ook van stadsbeheer etc. moet gebruiken. Hou dus vooral die wijkwebsites in de gaten; gebruik hun nieuwsbrieven etc..
Vervolgens horen wij veel positieve berichten over het bestaande E-loket. Schijnt snel en uitstekend te werken. Dat lijkt ons dus ook een goed kanaal om info en verzoeken van burgers te ontvangen.
Overzichten per wijk van activiteiten van Stadsbeheer etc. kunnen dan op de genoemde website worden gezet. Tot nader order zou blijft de Gezinsbode en zeker de wijkkranten (in combinatie met de wijkwebsites ) van groot belang.
Voor direct contact (met bewonersorganisaties, wijkkranten) kan verder E-mail heel vaak goed functioneren.

strooizout situatie en de vooruitzichten op korte termijn. bijvoorbeeld "Over enkele uren hier wordt ijzel verwacht" .
Verder kun je nog onder bepaalde doelgroepen onderzoek doen of die meer ingesteld zijn op communicatie met de gemeente via de Social media.
De sociale media zijn eigenlijk meer bedoeld voor de vrije tijd, entertainment en familie + vrienden e.d. Dat moet je niet met de overheid gaan verwarren lijkt ons, wat burgemeester Rehwinkel daar dan ook over mag beweren) Via de andere genoemde media is de infovoorziening (ook juist voor de ontvanger) veel beter te structureren en efficiënter te verwerken.